אחזקת מבנים המדריך המלא: פרק א' – ביטוח הבניין המשותף

על מה נדבר:

אם תצאו לרחובות הערים, תוכלו לראות בניינים משותפים שצומחים מידי יום. רבים מהם מתוחזקים על ידי חברת אחזקת מבנים, קיימים נכסים המוחזקים על ידי בעלי דירות שונים לרוב. הפרט המשותף לבעלי הדירות הללו זו העובדה שהם אינם מודעים כלל לכך שהם חשופים לתביעה בכל רגע אפשרי מסיבות שונות שיפורטו בהמשך המדריך.
במדריך הבא תוכלו לקרוא את כל הפרטים הנוגעים לביטוח הבניין המשותף. המדריך נכתב כדי להביא למודעות את החשיבות בביטוח זה כדי למנוע מהדיירים לשלם סכומים גבוהים מכיסם בעקבות כיסוי נזקי התביעה שעשויים לצוץ ללא התרעה מוקדמת.

ביטוח בניין משותף – מה הוא כולל?             

רגע לפני שחותמים על פוליסת ביטוח כלשהי, חשוב לברר מה כולל הביטוח. הדבר נכון גם לביטוח של בניין משותף. לכן, בחרנו תחילה להציג בפניכם את הפירוט המלא אודות ביטוח הבניין המשותף. להלן פירוט אודות 3 תחומים חשובים שביטוח הבניין המשותף מכסה וכדאי שתדעו עליהם:

1. ביטוח צד ג' בסיסי

הביטוח מכסה מצבים שבהם אחד מדיירי הבניין או אדם זר שביקר בבניין יפגע. כלומר, באחד המקרים הבאים:

  • פגיעה בתחום הרכוש המשותף.
  • פגיעה בעקבות מצב שבו רכוש משותף גורם נזק לרכוש פרטי.

2. ביטוח חבות אישית לכל אחד מחברי הועד

זה הרי ידוע שלא מעט דיירים בוחרים שלא לקחת חלק בוועד הבית בעקבות חשש לתביעה (ואין זה משנה אם יש חברת אחזקת מבנים בבניין או לא). הביטוח מכסה מצבים שבהם אחד או יותר מחברי הועד נתבעים, כך שכל אחד יכול לקחת חלק בוועד מבלי לחשוש מבחינה זו.

3. ביטוח מבנה לבית המשותף

אנו שומעים מידי יום על בתים משותפים שבהם אירע נזק כלשהו שנגרם בזדון או נזקים שאירעו בעקבות נזקי טבע שונים. חשוב לציין כי הביטוח מכסה נזקים שעשויים להיגרם לרכוש המשותף בעקבות אחד או יותר מהמקרים הבאים: רעידת אדמה, פיצוץ בצנרת, שריפה, פריצה ועוד.

4. חבות מעבידים

תאונות עבודה קורות כל הזמן. בניין המנוהל כראוי, מכניס אל קותליו לא מעט אנשי מקצוע ונותני שירות (מנקה, גנן וכו׳).
ביטוח זה יאפשר לבעלי הדירות בבניין להתמודד כלכלית עם תביעות פיצויים גבוהות של עובד שנפצע או נחבל בעת עבודתו בבניין.
ביטוח חבות מעבידים לבית המשותף מגן על דיירי הבית המשותף מפני תביעות של אותם עובדים ונותני שירות שהועסקו באופן ישיר על ידי ועד הבית או חברת האחזקה של הבניין.
עובד בבית משותף שנפצע יכול לתבוע פיצויים על טיפולים רפואיים, נכויות, אובדן כושר עבודה ועוד שאינם משולמים על ידי המוסד ביטוח לאומי.
ביטוח חבות המעבידים אינו מוכר מאוד אך הוא חשוב מאין כמותו ויש לשים עליו דגש. כמו כן, הוא אינו יקר במיוחד ושווה כל שקל, בהתחייבות.

למה כדאי לערוך ביטוח בניין משותף?                       

לא מעט בעלי נכסים בוחרים להסתייע בשירותיה של חברת אחזקת מבנים. זאת על מנת שיוכלו לגור בבניין בראש שקט. מאותה סיבה, כדאי לערוך ביטוח, כדי להיות בטוחים שיש גב כלכלי למקרה של נזק כלשהו.
בכל אופן, קיימת רשימה ארוכה של סיבות שבגינן כדאי לערוך ביטוח לבניין משותף. בחרנו להתמקד בסיבה אחת רלוונטית ביותר.
בשנים האחרונות אנחנו עדים ללא מעט מקרים שבהם נזקי טבע פוגעים בבניינים (חדשים וישנים). מקרים אלו גורמים לדיירים רבים לאבד את רכושם. ביטוח הבית המשותף מאפשר לבעלי הדירות בבניין להיות בטוחים. שיש להם ״גב״ במצב שבו אירעה למשל הצפה (בעקבות סופת גשמים) שגרמה לפגיעה ברכושם.                                                

ביטוח בניין משותף בבניין חדש

לעיתים בעלי נכסים נוטים לחשוב שמגורים בבניין חדש שמתוחזק על ידי חברה לאחזקת מבנים אינו דורש ביטוח.
חשוב לציין כי מדובר בטעות נפוצה. ביטוח המבנה מכסה נזקים בלתי צפויים שהעלות של התיקון שלהם יכולה להסתכם לעיתים בכמה מאות או אלפי שקלים. מדובר בנזקים שעשויים להתרחש בבניינים ישנים וחדשים כאחד וחלק מהם צוינו קודם לכן. להלן כמה מהנזקים הללו:

  • שריפה
  • גניבה
  • פיצוץ צנרת וכו'

לסיכום

אם אתם מעוניינים לשמוע פרטים חדשים אודות ביטוח לבניין משותף, אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו, לקבוצת מרום – פתרונות מקיפים לניהול נכסי נדל"ן ואחזקת מבנים ולקבל את כל המידע שמעניין אתכם בנושא.
זכרו – עלות של ביטוח לבניין משותף אינה גבוהה. ועלות זו תאפשר לכם לחסוך הוצאות כלכליות גבוהות במקרה של נזק.

יכול לעניין אותך

קבוצת מרום

משרדים והנהלה

צרו קשר קבוצת מרום

טלפון קווי משרד ראשי: 073-789-5189

טלפון נייד: 052-630-3438

אימייל: office@maromgroup.org

כתובתנו: גרשון ש"ץ 16 תל אביב