ניהול ואחזקת מבנים – למען ניהול נכון של הבניין שלכם

על מה נדבר:

קשה לחשוב על תחום ממנו בעלי דירות בבניין מנסים להתחמק יותר מאשר לכהן בוועד הבית. ולמעשה, קל מאד להבין אותם. שהרי ידוע, כי בפני חברי ועדי הבתים עומדים לא מעט אתגרים – מגביית דמי ועד הבית, דרך הזמנת אנשי מקצוע לתחזוקת כל הדורש תחזוקה וגם טיפול בבלאי הנוצר בבית המשותף, הקיטורים החוזרים והנשנים מצד דיירי הבניין ועוד. יחד עם זאת, ברור לגמרי, כי הדרך היחידה ליצור סביבת מגורים ומחיה שתציע איכות חיים, עוברת דרך ניהול מרוכז של המשאבים, תוך מענה מקצועי לכל אחת מהבעיות הרבות שאיתן מתמודדים הבניין והדיירים הגרים בו.

 

אבל בואו נחזור שלב אחד אחורה ונדייק את תפקידו של ועד הבית…

תפקידי ועד הבית (או כפי שהוא מכונה בחוק המקרקעין ובתיקון לפרק ו' שבחוק המקרקעין -"נציגות הבית המשותף") מתמקדים בשמירה על המבנה ועל תחזוקתו באופן שוטף. בכלל זה, ניקיונו, הגינון הבסיסי, תיקונו, סיודו או זיפותו של גג המבנה וכן הלאה. משימות שוטפות אשר המטרה שמאחוריהן היא שמירת הקיים. חלק ממשימות התחזוקה עשויות לכלול תיקון הקיים, כדוגמת פתיחת הסתימה בביוב המשותף. במטרה לבצע תיקון בסדר גודל כזה (כדוגמת הסתימה בקו הביוב אותה הזכרנו) ועד הבית יעשה שימוש בכספים שמצטברים בקופת הוועד. אולם, כאשר יהיה מדובר בפרויקטים או במשימות תחזוקה מורכבות או שכיחות פחות (למשל, החלפת צנרת הביוב של הבניין, צביעת חדר המדרגות ושיפוץ הלובי וכד', יידרש וועד הבית לקיים אסיפת דיירים והחלטה ברוב רגיל (של מחצית מבעלי הדירות) תספיק על מנת להתניע את הפרויקט. לכאורה, פשוט, נכון?

אבל רק על הנייר…

זאת, מאחר ולכל אדם יש לוח זמנים שונה, העדפות שונות וסדרי עדיפויות שונים. לכל אדם עבודה משלו, משפחה משלו, חברים, תחביבים ועוד. לא רק שהתנעת פרויקט כזה עשויה לדרוש זמן ומשאבים רבים מוועד הבית. אפילו עצם הניסיון לכנס אסיפת דיירים שתדון בפרויקט, עלול להפוך למשימה בלתי אפשרית. במיוחד אם אתם עומדים בראשות ועד הבית ומנסים לנהל (ככל האפשר), גם חיים סדירים משלכם. לכן, חשוב ביותר להעביר את כלל הפעולות אשר דורש בניין מגורים לחברה רצינית, מקצועית ואחראית.

 

ניהול ואחזקת מבנים – מקצועיות או לא להיות

אין זה פלא, עם כן, שעם השנים, חל פיחות משמעותי במעמדו של ועד הבית. כיום, ישנם רק מעט מאד יחידי סגולה שמתנדבים לאייש את התפקידים כפויי הטובה הללו. יתרה מכך, במהלך השנים האחרונות התקדם החוק לביטול ועדי הבית בבניינים באופן משמעותי. לכן, התחזית טוענת, כי בעתיד הקרוב, תחול על בניינים חובת השכרת שירותיה של חברת ניהול. חברה שכזו תוכל, בשל ניסיונה, להתמודד באופן מקצועי עם אתגרי התחזוקה השוטפת הרבים שבבניין מגורים.

 

מרום אחזקת מבנים

מרום אחזקת מבנים עוסקת בניהולם ואחזקתם של בנייני מגורים ובתים משותפים בכל רחבי הארץ. היא פועלת במטרה לספק את מעטפת הניהול והתחזוקה האופטימאלית למבנה ולדייריו. מעטפת היוצרת שקט נפשי ומעניקה ביטחון מלא, הן לבעלי הדירות שבבניין והן לדיירים שבהן. בשל ניסיונה הרב, מרום אחזקת מבנים מקפידה, כל הזמן, לרכוש מיומנויות חדשות ולהתעדכן בדרכים שתייעלנה את השירותים שאותם היא מציעה ללקוחותיה. למשל, לאחרונה, היא חנכה אפליקציה להזמנת שירותים בקליק. אפליקצייה זו מאפשרת פתיחת קריאה אונליין, בכל שעה משעות היממה. ללא צורך במענה מטעם נציג החברה או מנהל האחזקה. וזו, רק דרך אחת מעשרות דרכים, שבהן מרום הופכת את חלקת האלוהים הקטנה שלכם ליוצאת דופן.

 

יכול לעניין אותך

קבוצת מרום

משרדים והנהלה

צרו קשר קבוצת מרום

טלפון קווי משרד ראשי: 073-789-5189

טלפון נייד: 052-630-3438

אימייל: office@maromgroup.org

כתובתנו: גרשון ש"ץ 16 תל אביב