ניהול ואחזקת מבנים – מסחרי VS פרטי

על מה נדבר:

שוק אחזקת המבנים בישראל הינו רחב ומגוון. קיימות חברות רבות, בין אם מדובר בנכסים פרטיים ובין אם בנכסים מסחריים.
במאמר זה החלטנו להסביר מה ההבדל בין אחזקת נכס פרטי לעומת נכס מסחרי. בנוסף, נספק מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את החברה המתאימה ביותר עבור הצורך המדויק שלכם.

בחירת חברת ניהול ואחזקת מבנים עבור נכס מסחרי ופרטי כאחד אינה משימה פשוטה, ויש לבחור חברה אחראית, רצינית ובעלת מוניטין על מנת לוודא כי תקבלו את השירות הטוב והמקצועי ביותר.
חברה איכותית יודעת להוזיל הוצאות. לייעל תהליכים, לבצע הליכי גבייה מורכבים ולפתור בעיות באמצעות יצירתיות וניסיון שצברה לאורך השנים.

במאמרים קודמים, פירטנו נרחבות מהי למעשה חברת ניהול ואחזקת מבנים עבור בתים משותפים, שהם בניינים בבעלות פרטית ושם תוכלו לקרוא בהרחבה מהם הדגשים אליהם חשוב לשים לב, איך לבחור את החברה הנכונה ביותר עבורכם ועוד. במאמר זה, נתמקד בחברת ניהול ואחזקה עבור נכסים מסחריים. מה חשוב לבדוק ומה כדאי לוודא לפני שבוחרים חברה שכזו עבור הנכס המסחרי שבבעלותכם.

מהי חברת ניהול ואחזקת מבנים עבור נכסים מסחריים

ישנם נכסים מסחריים רבים בישראל. החל מקניונים, משרדי הייטק, מבני תעשייה וכלה בחנויות קמעונאיות, עסקים קטנים וגדולים ועוד. למעשה, נכס מסחרי מוגדר כנכס קטן או גדול. נכס זה מספק מקום עבודה או מסחר עבור עסק או נותן שירות אחר, במגוון רחב של תצורות. היחסים בין השוכר למשכיר, בכל נכס, ובדגש על נכסים מסחריים יכול ורצוי שיהיה מנוהל על ידי חברת ניהול ואחזקה איכותית. כזו שתקל ותשפר את החוויה על שני הצדדים.

אחזקת נכס מסחרי אינו דבר פשוט כלל. ישנם המון פרטים משפטיים וכספיים שיש להסדיר טרם אכלוס הנכס. ישנם אלמנטים נוספים בנוסף לחתימה על חוזה, גבייה ואכלוס. ברוב המקרים, הדגש המשמעותי ביותר הוא דווקא על הניקיון: התדירות, האיכות והטיפול במידת הצורך. בנוסף, קיימות מערכות רבות בנכסים מסחריים שאליהם חייבים לתת התייחסות. מערכות כיבוי האש, מערכות האינסטלציה, הגינון, ההדברה, פינוי האשפה ועוד.

חברת ניהול ואחזקת מבנים איתנה, תפעל כמעין מתווכת בין המשכיר לבין השוכר. בנוסף, תדאג לשפר מדי יום ובאופן שוטף, את התפקוד השוטף של הנכס וכלל המערכות בו. וגם את התקשורת עצמה בין בעל הנכס לבין הדייר. הדייר יוכל להשתמש בצורה טובה יותר בנכס עבור העסק שלו. למשל, בעוד שבעל הנכס יזכה לשקט וטיפול מסור בנכס ובמעטפת הכוללת שלו הכוללת בין היתר גם את הניהול השוטף של השוכרים.

אחזקת נכס פרטי לעומת נכס מסחרי – איך לבחור נכון?

1. זמינות:

חברת ניהול ואחזקת מבנים בתחום המסחרי נדרשת להחזיק מוקד חירום בתצורה כזו או אחרת. כזה אשר ידע לתת מענה לבעיות קטנות וגדולות בכל עת. חשוב לוודא שלחברה בה אתם בוחרים קיימת היכולת להיות בזמינות מקסימלית. זאת, על מנת לספק את השירותים האופטימליים בכל עת נדרשת. אם הנכס שלכם פועל גם בשבתות, יש לוודא כי החברה יודעת לספק מענה גם במקרה שכזה.

2. ניהול שוטף יעיל:

החברה צריכה להיות מקצועית כאמור, ולשקף זאת בתחזוקה השוטפת והניהול שלה לכל אורך השנה. בכל נכס ישנן מערכות רבות אשר אותן יש לתחזק, ישנן פעולות אחזקה שוטפות אשר חשוב מאוד לבצע – בדגש על המערכות החכמות בנכס. יש לבצע טיפולים תקופתיים באותן מערכות, ולכן חשוב לבדוק שהחברה יודעת כיצד להתמודד עם מקרים שכאלו, שכן זוהי הליבה של כל חברת ניהול שמכבדת את עצמה.

3. חדשנות:

לחברות ניהול ואחזקת מבנים בימינו ישנם כלים חדשניים רבים עמם היא יכולה לעבוד: תוכנות ניהול, תוכנות גבייה, שירות לקוחות זמין וחדשני ועוד. בשאיפה, יש לבחור חברה חדשנית אשר יודעת לשלב הון אנושי איכותי ומנוסה יחד עם טכנולוגיות ייעודיות אשר משפרות ומייעלות את השירות שהן מספקות לשוכרים ולבעלי הנכס.

חדשנות

4. גבייה:

נושא הגבייה הינו עקב האכילס של רוב חברות הניהול ואחזקת המבנים. הן המסחריים והן הפרטיים. לצערנו, אף נכס אינו יכול להתמודד כהלכה עם בעיות גבייה כאלו ואחרות. שכן הן הלב הפועם של חשבון הבנק של הנכס – ומשמשות את החברה עבור תשלומים לספקים. כמו כן, גם עבור נותני שירות נוספים וביצוע פעולות נוספות הדורשות הוצאה כספית שוטפת. חשוב לשאול את חברת הניהול שאתם עתידים לבחור כיצד היא מתמודדת עם הליך הגבייה. כיצד התמודדה בעבר עם בעיות שהיו לה בתחום אל מול לקוחות. איך היא מציעה להתמודד עם סרבני תשלום ועוד.

5.המלצות:

כאמור, ישנן המון חברות אשר מספקות שירותי ניהול ואחזקת מבנים מסחריים. טרם בחירתכם בחברה כזו עבור הנכס המסחרי שלכם, חשוב ומומלץ להתייעץ עם לקוחות החברה. בהתייעצות זו חשוב לשאול דווקאאילו בעיות חווה הלקוח עם החברה. כדאי אף לבקש דוגמאות לבעיות שנוצרו לאורך השנים וכיצד פתרה אותן החברה. מה גרם לאותו לקוח לבחור בחברת הניהול, כיצד מתמודדת החברה עם נושאי הגבייה ועוד. חברה שלא תדע לספק לכם ממליצים ראויים, כנראה אינה ראויה עבורכם.

המלצות על חברת ניהול ואחזקת מבנים

לסיכום, ישנם הבדלים לא מעטים בין חברת ניהול ואחזקה לנכס פרטי לבין חברת ניהול ואחזקה לנכס מסחרי. אך גם קיים דמיון רב בין השניים. בשני המקרים, נדרשת חברה רצינית, אחראית ומנוסה אשר יודעת לתת מענה מקיף לכל אורך השנה, הן עבור השוכרים והן עבור תשתיות הבניין ומערכותיו השונות. חברת ניהול לנכסים פרטיים לרוב תדע לתת מענה לנכסים מסחריים ולהפך – עם זאת, יש לוודא כי בחברה בה אתם בוחרים, יש ניסיון קונקרטי בניהול הדומה לניהול הנדרש בנכס שלכם.

יכול לעניין אותך

קבוצת מרום

משרדים והנהלה

צרו קשר קבוצת מרום

טלפון קווי משרד ראשי: 073-789-5189

טלפון נייד: 052-630-3438

אימייל: office@maromgroup.org

כתובתנו: גרשון ש"ץ 16 תל אביב