חברת ניהול נכסים – האם זה כדאי?

על מה נדבר:

מכירים את תחושת התסכול הזו, כאשר דייר מתקשר אליכם… כי הדוד לא מחמם, המזגן לא מקרר או שהוא רוצה לעזוב את הדירה? הכירו את עולם ניהול הנכסים.

ראשית, יש להבחין ולהבדיל בין חברות המחליפות, הלכה למעשה, את ועד הבית ואמונות על ניהול, תפעול ותחזוקת השטחים המשותפים בבניין, לבין חברות שמנהלות בפועל את כל נושא ההשכרה – אחריות על איתור שוכרים, בדיקות ועריכת הסכמי השכירות, גביית דמי השכירות, תחזוקת הנכס וכיוב׳.

ניהול הנכס שלכם באמצעותה של חברת ניהול נכסים מקצועית ואמינה תדאג לשחרר אתכם מכל המטרדים הכרוכים בכך: איתור מהיר של שוכרים כחלק מהשירות וללא עמלת תיווך, בדיקת השוכרים בצורה קפדנית ומקיפה, דרישת ערבויות ובטחונות במידת הצורך, עריכה והחתמה של הסכם השכירות, מתן מענה ראשוני לבעיות השוכרים, טיפול ותפעול תקלות לאורך השנה והוזלתם עבור בעל הנכס, החלפת המשלמים ברשויות השונות, חידוש חוזים לדיירים או מציאת שוכרים חלופיים בעת הצורך, ייעוץ משפטי מקיף לכל אורך הדרך ועוד. 

עמלת הניהול

נושא דמי הניהול של חברות בישראל נע לרוב סביב חודש שכירות אחד בשנה. כמובן, שלכל חברה קיימים מסלולים נוספים עם עלויות שונות. כל נכס מביא איתו מורכבות מסוג שונה וייתכן כי העלויות ישתנו גם מהבחינה הזאת. הדבר החשוב ביותר בכל הנוגע לעמלת הניהול, היא הנגזרת האחוזית. מכיוון שהעמלה של חברת הניהול נגזרת מדמי השכירות המשולמים בפועל, ישנו אינטרס משותף הן לבעלי הנכס והן לחברת הניהול לדאוג שהנכס יושכר כל יום, לכל אורך השנה – ובמחיר המשתלם ביותר אשר ניתן להשיג. משום שדמי הניהול נגזרים מההכנסות – במקרה והנכס ריק משוכרים, חברת הניהול לא תגבה את שכרה. זכרו כי דמי הניהול שאתם משלמים הם האוויר לנשימה של חברת הניהול שלכם. לא הייתם רוצים שחברת הניהול שלכם לא תרוויח. במצב כזה, תהיו בטוחים שגם אתם לא תרוויחו. 

חברת ניהול לנכס שלכם – האם זה כדאי? 

ישנן סיבות רבות שלא לשכור את שירותיה של חברת ניהול נכסים עבור ניהול הדירה שלכם: במידה ויש לכם הרבה זמן פנוי, או שניהול הדירות הוא חלק משמעותי מהעיסוק שלכם – אולי אין לכם צורך בחברת ניהול. במידה ואתם גרים קרוב לנכס תוכלו לנהל אותו בעצמכם. בהנחה ואין לכם בעיה להתמודד עם שוכרים ובעיותיהם – גם אז, כנראה שאין לכם צורך בחברת ניהול נכסים.  

מנגד, אם התקשורת עם הדיירים גוזלת מכם זמן ואנרגיה, אתם צריכים חברת ניהול. אם הייתם רוצים שההכנסה מהנכסים שבבעלותכם תהיה פסיבית באמת, אתם צריכים חברת ניהול. אם הייתם רוצים לקבל דמי שכירות בכל ימות השנה – אתם צריכים חברת ניהול. במידה ואין לכם די ניסיון בעבודה מול אנשי מקצוע – אתם צריכים חברת ניהול. אם קיים בכם החשש מדייר סרבן שלא משלם לכם את דמי השכירות או במידה והייתם רוצים יועץ לענייני נדל״ן שיעזור לכם בכל מה שקשור לניהול הנדל״ן שברשותכם – השכירו את שירותיה של חברת ניהול!

לסיכום, השכרת שירותי חברת ניהול נכסים היא החלטה שאתם, כבעלי נכסים, צריכים לקבל. את ההחלטה יש לקבל לאחר בחינה של כלל השיקולים הקיימים כמובן. טובת הנכס והדיירים ובעיקר טובתכם האישית צריכות לעמוד לנגד עיניכם. תמיד שווה לנסות ולקבל החלטות מתוך מקום של ניסיון ולא ממקום של חשש או השערה. חברת ניהול נכסים איכותית באמת, תוזיל לכם עלויות בטווח הארוך. חברת ניהול נכסים טובה תספק לכם שקט נפשי ויכולת להתעסק בדברים שמעניינים אתכם באמת. בנוסף, היא תגדיל את תשואת הנכס שלכם משנה לשנה. זכרו כי יש לה אינטרס מובהק לעשות זאת, שכן ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלה.

יכול לעניין אותך

קבוצת מרום

משרדים והנהלה

צרו קשר קבוצת מרום

טלפון קווי משרד ראשי: 073-789-5189

טלפון נייד: 052-630-3438

אימייל: office@maromgroup.org

כתובתנו: גרשון ש"ץ 16 תל אביב