ביטוח הבית המשותף – כל מה שרציתם לדעת על ביטוח לבניין

על מה נדבר:

,עולם ניהול ואחזקת המבנים צובר תאוצה בשנים האחרונות, בעיקר בגלל שני גורמים עיקריים: הצמיחה ההולכת וגדלה של הבנייה הרוויה של בניינים רבי קומות היא אחת מהן. השנייה, למרבה ההפתעה, היא השחיקה של אותם נציגי ועד שעושים את עבודתם בהתנדבות במשך שנים ארוכות. השילוב בין השניים העלה את הצורך בניהול איכותי ומוקפד של הבתים המשותפים. 

אחד הנושאים המורכבים והחשובים בניהול בניינים הוא עולם הביטוח. ביטוח הבית המשותף מתחלק לכמה קטגוריות מרכזיות. בכתבה זו נפרוס בפניכם את כל מה שצריך לדעת בבואכם לרכוש פוליסת ביטוח עבור הבית המשותף. בין אם אתם מנהלים את הבניין בעצמכם, ובין אם חברת ניהול מנהלת אותו – חשוב שתרכשו השכלה בסיסית בכל נושא ביטוח הבית המשותף. מוכנים לצאת לדרך?

פוליסת הביטוח לבית המשותף כוללת 4 מרכיבים עיקריים:

ביטוח מבנה

ביטוח מבנה הינו הביטוח היקר ביותר שכן הוא מבטח, הלכה למעשה, את המבנה עצמו. הבניין עצמו הינו מרכיב יקר במיוחד. כך, גם הפוליסה שמבטחת אותו מפני סכנות שונות – יקרה גם היא.
ביטוח מבנה נחלק לביטוח מבנה הכולל ביטוח רעידות אדמה וביטוח מבנה ללא כיסוי מפני רעידות אדמה. פוליסה המגנה מפני רעידות אדמה מייקרת משמעותית את פוליסת הביטוח שלכם. ההחלטה בין אם לבטח עם הגנה מפני רעידות אדמה או לא נובעת בעיקר מרמת הביטחון שתרצו לקבל. על אף שהמלצתנו החמה היא לבטח את הבניין שלכם בפוליסה הרחבה ביותר, בכל הנוגע לביטוח המבנה אנו מציעים (בזהירות כמובן) שגם ביטוח מבנה ללא רעידות אדמה יספיק בהחלט.

ביטוח המבנה יגן על הבניין שלכם מפני נזקים שנגמרו לרכוש המשותף כתוצאה משריפות, הפוצצות גז, פיצוצי צנרת למיניהם, נזקי טבע, נזק כלשהו הנעשה בזדון ועוד. כמו כן, ביטוח המבנה מגן מפני פריצות וגניבות. 

ביטוח צד ג׳

ביטוח זה הינו מרכיב חובה בפוליסת הביטוח של הבניין שלכם. על אף שלצערנו קיימים בניינים ללא ביטוח כלל, ביטוח צד ג׳ הינו מחייב על פי חוק לכל בניין ובניין בישראל. חישוב הביטוח משתנה מבניין לבניין ובהתאם למרכיבי הבניין (האם קיים שטח מסחרי צמוד לבניין, האם ישנה מעלית, האם ישנו חניון ועוד). בבניינים קטנים, החישוב לרוב נע באזור ה-60 שקלים לדירה. ככל שעולה מספר הדירות, עולה גם העלות לכל דירה.

ההמלצה שלנו? ביטוח צד ג׳ יגן עליכם מפני נזק שנגרם לכל אדם שנפגע בתחומי הבניין. בכל מקרה בו נזק נגרם לרכוש פרטי בתחומי הבניין – ביטוח זה יגן גם כן. בכל מצב בו אדם נפגע בבניין המגורים שלכם – סמכו עלינו, אתם רוצים להגן על עצמכם מפני טביעה. 

פנים של בניין משותף

ביטוח חבות מעבידים

ביטוח חבות המעבידים מגן על כלל דיירי הבית המשותף, כמו גם על נציגי הועד. הביטוח הנ״ל משמש כהגנה מפני תביעה כספית גבוהה במקרה שעובד המועסק על ידי הבניין נפגע מתוקף עבודתו. יש להבדיל פוליסה זו מפוליסת ביטוח צד ג׳, המתייחסת לכל אדם הנפגע בתחומי הבניין. במקרה זה, אנחנו מדברים על איש מקצוע שנפגע בבניין בזמן עבודתו בתחומי הבית המשותף. עלות ביטוח חבות המעבידים הינה קבועה ותעלה 170 ש״ח לשנה לכל בניין באשר הוא. עלות הביטוח נמוכה במיוחד, מה שהופך את ביטוח חבות המעבידים לאטרקטיבי. תמורת 14 שקלים בחודש, תגנו על עצמכם מפני כל סכנה פוטנציאלית לאנשי המקצוע שלכם. ההמלצה שלנו? בצעו את ביטוח חבות המעבידים בלי לחשוב פעמיים. 

ביטוח חבות אישית לחברי הועד

החבות האישית מתייחסת בעיקר אל נציגי וועד הבית, אשר מבצעים את עבודתם בהתנדבות, בד״כ. פירוש הדבר, היא שבמידה וייתבעו נציגי הוועד עקב פועלם – הביטוח יגן עליהם מפני תביעה אישית. ההמלצה שלנו? קבלו הצעת מחיר על ביטוח החבות האישית לחברי הועד. ניתן לקבל מספר הצעות ממקורות שונים, ולעיתים תמצאו מבצעים שהופכים את הפוליסה הזו למשתלמת יותר. גם הביטוח הזה, בדומה לביטוח חבות המעבידים, אינו יקר במיוחד. על מנת לקבל מקסימום הגנה – שווה בהחלט לבחון להוסיף אותה לפוליסת הביטוח של הבית המשותף.

לסיכום

ביטוח הבית המשותף הינו משמעותי ביותר עבור הבניין שלכם. בין אם אתם מנהלים את הבניין בעצמכם, ובין אם הבניין מנוהל על ידי חברת ניהול – חשוב שתבטחו את הבניין על הצד הטוב ביותר. על ביטוח, כידוע לכם, משלמים באופן שוטף במטרה שלעולם לא נצטרך להשתמש בו. עם זאת, בניהול בניין קיימות סכנות והתרחשויות רבות. מוטב שתקדימו תרופה למכה ותגיעו מוכנים לכל תרחיש. רוצים להתייעץ ולקבל מידע נוסף אודות ביטוח הבית המשותף? פנו אלינו ונשמח לעזור לכם.

יכול לעניין אותך

קבוצת מרום

משרדים והנהלה

צרו קשר קבוצת מרום

טלפון קווי משרד ראשי: 073-789-5189

טלפון נייד: 052-630-3438

אימייל: office@maromgroup.org

כתובתנו: גרשון ש"ץ 16 תל אביב