כיצד לשלב בצורה נכונה מסחר במניות עם השקעה שוק הנדל"ן?

על מה נדבר:

כאשר מדברים על השקעות, במקרים רבים עולים שני תחומים עיקריים, מסחר במניות ובשוק ההון ומהצד האחר, השקעות בנדל"ן. יש כאלו שנשבעים לטובת שוק ההון, לעומת אחרים המשקיעים את רוב כספם בנכסי נדל"ן ורוצים משהו "מבטון" שאפשר להשקיע בו. אך מי בכלל אמר שני התחומים מתנגשים זה בזה? האם לא יותר יעיל לגוון ולשלב בין מניות ושוק ההון לבין השקעות נדל"ן חכמות ומנוהלות? מיד נראה כיצד תוכלו לעשות זאת נכון וחכם. 

אינספור נתונים כלכליים מהעשורים האחרונים מראים תמונה ברורה וחדה, גם מי שהשקיע בנדל"ן וגם מי שהשקיע בשוקי ההון בעשורים האחרונים – באופן כללי ולטווח ארוך – הרוויח כסף יפה ומרשים מאוד! כאשר כאמור יש את משקיעי הנדל"ן שלא ממש עוסקים באופן אקטיבי במסחר במניות וניירות ערך, ומנגד משקיעי שוק ההון אשר לא מבינים למה להחזיק בבטון ובנכסים לא נזילים במיוחד כשאפשר להשקיע ביעילות לא פחותה גם בשוקי ההון. 

דרך הסתכלות נכונה, מושכלת ואפקטיבית יותר כלכלית להסתכל על שני תחומי השקעות מרכזיים ופופולאריים אלו היא ממש לא להפריד ולבחור או בזה או בזה, אלא דווקא לשלב. להחזיק חלק מתיק ההשקעות שלכם בנכסי נדל"ן איכותיים ובאופן מנוהל וחכם, וחלק נוסף בניירות ערך ומניות. כך באמת אפשר ליהנות מכל העולמות, לפזר ולנהל סיכונים בצורה אופטימאלית, לנהל את נושא המיסוי ביתר יעילות ולא פחות חשוב, להגדיל את הרווחים שלכם, בטווח הארוך והבינוני. למעשה, שני תחומי ההשקעה האלו, הרבה פעמים קשורים זה בזה מבחינת ביצועים ואפשרויות פיזור השקעות אופטימאלי 

השקעות נדל"ן

עולם ההשקעות בנדל"ן כולל לא מעט אפשרויות, כאשר במהות העניין, אתם כמשקיעים קונים נכסים פיזיים ומחזיקים בהם לטובת יצירת רווח הון ושיפור העתיד הכלכלי שלכם ושל משפחכם. אפשרויות של השקעות נדל"ן כוללות בעיקר את המודלים המוכרים של רכישת דירות להשכרה, רכישת נכסים מסחריים להשכרה, רכישת דירות לצורך השבחה ומכירה ברווח, כאשר ניתן לעשות זאת בארץ או בנכסים בחו"ל באפיקים מסוימים. 

בהשקעות נדל"ן, הנכסים פחות נזילים ומורכב יותר לממש אותם, עלויות הרכישה ההתחלתיות גבוהות לעומת שוק ההון, המיסוי מורכב יותר וצריך כמובן לנהל פיזית את הנכסים השונים. מנגד, האחזקה בנכס פיזי בהחלט מספקת בטחון, עליות המחירים משמעותן רווחים נאים והחזקה לטווח ארוך והשכרה מייצרת תזרים מזומנים שכמעט ואין לו תחרות. 

השקעה במניות ובשוק ההון

השקעה במניות ובשוק ההון היא במובנים רבים מנוגדת תפיסתית ומעשית להשקעה בנכסי נדל"ן – קונים מניות וניירות ערך אחרים, במטרה לייצר רווח פיננסי מהתנהגות אתם ניירות ערך בשוק. בגדול, לקנות בזול ומכור ביוקר (למרות שזה מורכב יותר מזה כמובן). בסוג השקעות זה, המיסוי לרוב פשוט יותר מנדל"ן, המימוש וההנזלה מהירים וקלים מאוד ואפשר להתחיל להשקיע גם עם סכומים נמוכים וללא מינוף.

שילוב נכון וחכם בין השקעות נדל"ן להשקעה בשוק ההון

כבר אמרנו והראנו מדוע יותר יעיל, בטוח ומשתלם לגוון את התיק שלכם ולהשקיע גם בנדל"ן וגם בשוק ההון. אבל איך עושים זאת נכון? ובכן זה מאוד תלוי בהיקפי התיק שלכם, בסוג המשקיעים שאתם ובפרמטרים נוספים ואישיים. ממש לא חייבים לעשות לעשות חלוקה סכמתית של 50% לכל סוג השקעה, אלא משהו שיותר מותאם עבורכם מבחינת סגנון השקעה, תחומי עניין, רמת סיכון וטווחי הזמן של ההשקעות. אך בהחלט יש הגיון בהקצאת חלק מהכסף שלכם לנכסי נדל"ן איכותיים המייצרים רווחי הון מהותיים או תזרים מזומנים מדמי שכירות והקצאת חלק נוסף להשקעות פיננסיות בשוק ההון, במניות, אג"חים, מדדים וכן הלאה. 

כמובן שצריך ללמוד את שני התחומים ולהכיר מספיק כדי לפעול חכם ויעיל בכל אפיק השקעה מרכזי שכזה, או לחלופין להיעזר בגופי ניהול מקצועיים המתמחים בניהול השקעות פרטניות בכל אפיק ותחום. 

בנוסף, אפשר גם להשקיע בנדל"ן דרך שוקי ההון, אם אין לכם כרגע מקורות לרכישת נכס נדל"ן ממשי וישירות. את זה אפשר ליישם דרך השקעה בניירות ערך ומכשירי השקעה ספציפיים שוק הנדל"ן – למשל מניות של חברות בנייה ונדל"ן מניב, השקעה בקרנות REIT המתמחות בנדל"ן או השקעה פאסיבית במדד נדל"ן.

יכול לעניין אותך

קבוצת מרום

משרדים והנהלה

צרו קשר קבוצת מרום

טלפון קווי משרד ראשי: 073-789-5189

טלפון נייד: 052-630-3438

אימייל: office@maromgroup.org

כתובתנו: גרשון ש"ץ 16 תל אביב