חברה לניהול ועד בית – הפתרון החדש לניהול הבניין שלכם בשנת 2021

על מה נדבר:

ועד בית, מי לא מכיר את התשלום החודשי לועד הבית.

אז למעשה מה עשינו עד היום בעניין? 

אחד הדיירים הותיקים בניין התנדב לרכז תחתיו את כל הפעילות של ניהול הבניין והתחזוקה. לטובת כלל הדיירים.

מה הוא עשה לשם כך עד היום?

ריכז את התשלום החודשי של דיירי הבניין. והתנהל מול בעלי המקצוע החיצוניים, עד כמה שהתאפשר לו כמובן, ומבלי לזלזל, התוצאות בהתאם.

כיום, ב-2021, בואכה 2022 אנחנו רוצים יותר. כדיירים ששוכרים או כבעלי הנכס עצמו.

מי לא מפנטז להחזיק בנכס המתנהל בבניין שמור או לחלופין לגור בבניין נקי. לקבל מענה לצרכים שלנו בצורה מהירה וע"י בעלי מקצוע שנבדקו עשרות פעמים. ויתרה מכך, מי לא היה מעוניין בניהול חיצוני של כל תהליך הניהול ללא התערבות של הדיירים עצמם. לא נראה לנו שיש מישהו שישיב על השאלות הללו בשלילה.

תחזוקת בניין מגורים הינה פעולה מורכבת מאוד. פעולה אשר כוללת אינטגרציה בין אנשי מקצוע שונים. ביחד הם מביאים לאיכות חיים גבוהה בבניין. 

באופן כללי, מי שאחראי על ניהול ופיקוח על תחזוקת הבניין, הוא ועד הבית. במסגרת סמכויותיו כנבחר הדיירים, אחראי על הניהול השוטף של בניין המגורים הן בשגרה והן בחירום כאשר מופיעות תקלות ובעיות המצריכות תגובה מיידית מצד הוועד וחיבור אנשי מקצוע לטיפול בבעיה.

בשנה האחרונה ניתן להבחין במגמה של העברת סמכויות של ועד הבית אל חברה לניהול ואחזקת מבנים (חברה לניהול ועד בית), אשר למעשה לוקחת על עצמה את ניהול אחזקת הבניין ודואגת לכך שאיכות החיים בבניין תהיה גבוהה מאוד וכזו אשר תדאג כי כל בעיית תחזוקה, תטופל בידי אנשי המקצוע הטובים ביותר תוך שימת דגש רב על שילוב בין מהירות תגובה לצד איכות בלתי מתפשרת. כל זאת, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר אשר ישמרו על רמת חיים גבוהה בבניין לטובת רווחת הדיירים. 

זוהי מטרת העל של כל חברה לניהול ועד בית. חברת אחזקה לבניין, כזו אשר מוכחת כרצינית ואחראית, פותרת את עניין הניהול של ועד הבית. כחלק ממגמת הייעול ושיפור איכות החיים בשנים האחרונות (המעבר לשירותים דיגיטליים, משלוחים וכו') כך גם עולם אחזקת המבנים עובר שדרוג משמעותי. נותן פתרונות מעולים עבור בעלי נכסים ודיירים רבים שכל רצונם הוא לחיות בבניין מטופח ושמור שיספק להם את איכות החיים לה הם מייחלים.

מה תפקידו של ועד הבית?

ועד בית הוא גוף אשר מורכב מדייר אחד או כמה דיירים אשר נבחרו ברוב קולות במהלך הצבעה. הצבעה בקרב כלל דיירי הבניין (בינינו, לרוב זה הראשון שמתנדב). במסגרת סמכויותיו של ועד הבית, הוא אחראי על ניהול ענייני תחזוקת הבית המשותף. ועד הבית אחראי על תחזוקת הבניין, קשר עם אנשי מקצוע לענייני תחזוקה שוטפת או לטיפול בבעיות נקודתיות אשר דורשות טיפול מידי. 

תחזוקת בניין מחייבת ניסיון רב מצד חברי הועד וניהול תקין ואחראי ובמיוחד מחייבת פיקוח מתמיד אחרי אנשי המקצוע הפועלים בבניין ואחר המערכות השונות הפועלות בבניין במטרה לאפשר אורח חיים גבוה לרווחת דיירי הבניין. 

בין תפקידיו הרבים של ועד הבית, ניתן למצוא קשת רחבה ומגוונת של תחומי אחריות. כגון: גינון, ניקיון, אינסטלציה, עבודות חשמל ועוד מגוון רחב של עבודות תחזוקה שוטפות. חברי הועד עושים את עבודתם בהתנדבות מלאה ואורח חייהם אינו מאפשר לרוב זמינות מלאה לתחזוקת הבניין דבר אשר יוצר קשיים ועיכובים בביצוע פעולות תחזוקה ופגיעה באיכות חיי הדיירים.

איך חברה לניהול ועד בית אמורה להחליף את הוועד הקיים?

חברה לניהול ועד בית היא הפתרון לכל בניין. מומחים בתחום תחזוקת בניינים, אשר יודעים לבצע את העבודה ברמה הגבוהה ביותר. זאת על מנת לאפשר איכות חיים גבוהה לדיירי הבניין. חברת ניהול איכותית, נמצאת בזמינות מלאה לכל אורך שעות היממה. חברה כזו, תטפל במסירות ובמקצועיות בכל בעיה אשר מצריכה מענה מיידי. ללא כל דיחוי בנושא, דבר אשר לרוב אינו יכול להתבצע אצל ועד בית. 

ניהול ועד בית, מצריך עבודה מסביב לשעון תוך ביצוע עבודות שונות כמפורט מעלה ובין היתר בתחומי האחריות הקשורים לניקיון, גינון, טיפול בחשבון הבנק ובספרי ועד, טיפול בבעיות חירום נקודתיות, ביצוע פעולות גבייה, טיפול במשאבות ועוד עשרות פעולות שיש לבצע תוך כדי ניהול שוטף של הבניין. מתוקף כך, יש צורך בחברת חברת ניהול ואחזקה אשר מומחית בתחומה וכזו אשר יודעת בדיוק מה טוב עבור הבניין ובמיוחד מה טוב עבור דיירי הבניין כל זאת על מנת שיזכו באיכות חיים גבוהה כפי שהם מצפים. 

בנוסף, חברת ניהול מחזיקה בצוות מקצועי אשר מטפל בכל עבודות הניירת. טיפול בחשבונות, גבייה וניהול חשבונות והקפת דוחות כספיים. דוחות אחר ההתנהלות הכלכלית בבניין. דבר אשר תורם רבות להתנהלות תקינה לטווח ארוך ומונעת גירעונות.

חברה לניהול ועד בית יכולה לשדרג את איכות החיים בבניין שלכם

היתרון הבולט והמרכזי הוא העברת הניהול לחברה חיצונית לניהול ועד בית. חברה המתמחה בכך ומונעת "כאבי ראש" מיותרים עבור בעלי הנכסים או דיירי הבניין. יתרונות נוספים בשימוש בשירותי חברת ניהול הם הניסיון, המקצועיות, המיומנות ואנשי המקצוע המובחרים אשר יהפכו את חווית המגורים ליוצאת דופן ותאפשר רמת חיים גבוהה אשר קשה יהיה להגיע אליה באמצעות פעילות של ועד בית פנימי אשר אינו מסוגל לספק מענה איכותי לאורך כל שעות היממה.

לסיכום, העולם מתקדם כל הזמן, בכל התחומים, מה שמקל עלינו כצרכנים, דיירים ובעלי נכסים. יש פתרון היום לכל דבר שרק נרצה. ניתן להזמין אוכל מבלי לקום מהספה, לבצע ישיבות אונליין מהנייד וכן הלאה. גם בעולם אחזקת המבנים הפתרונות ממשיכים להתפתח ולתפוס תאוצה. האמת שממש במחיר שמשתלם לכל כיס ובלי התחייבויות מפלצתיות. לסיכום, אין סיבה אמיתית לא להעביר את ניהול ועד הבית לחברה חיצונית ומקצועית שתעשה את העבודה אך בהחלט יש סיבות רבות מדוע כל בניין חייב לעשות זאת.

יכול לעניין אותך

קבוצת מרום

משרדים והנהלה

צרו קשר קבוצת מרום

טלפון קווי משרד ראשי: 073-789-5189

טלפון נייד: 052-630-3438

אימייל: office@maromgroup.org

כתובתנו: גרשון ש"ץ 16 תל אביב